Archiwum 05 sierpnia 2014


Sprawne likwidowanie dokumentacji
Autor: jankadanielo
05 sierpnia 2014, 08:28

Współcześnie o wiele łatwiej można mieć dostęp do różnego typu danych. I chodzi tutaj nie tylko i wyłącznie o nasze nazwisko bądź zainteresowania lecz również dostępy do rachunków bankowych czy numer pesel. Zatem nie wskazane jest upraszczać nikomu dostępu do takowych informacji. A należałoby zacząć od zadbania o efektywne niszczenie nieprzydatnej aktualnie bazy danych. W szczególności jeśli dotyczy ona naszego przedsiębiorstwa.

Podejścia w domu

Kiedy nasza firma jest jedno czy dwuosobowa nieczęsto opłaca się nam wkładać pieniądze w drogi sprzęt do niszczenia dokumentacji. Przecież możemy to sprawić bez użycia niszczarki, dziesiątkami domowymi rozwiązaniami. Jedno z tych rozwiązań jest oczywiste dla właścicieli własnego domu z kominkiem lub piecem grzewczym. Po prostu dorzucamy je do ognia. Nie da się już takowych danych przechwycić a my możemy co więcej nasycać się ciepełkiem w kominku. Aczkolwiek przy zbytnio ogromnej porcji takich danych nie jest to za dobre wyjście, bo może negatywnie wpłynąć na skażenie pieca czy komina wentylacyjnego. Istnieje również odmienne rozwiązanie – to znaczy podarcie czy pocięcie najistotniejszych danych. Sprawi to, że nie uda się ich już odczytać jednakowoż z reguły zajmuje to niezwykle dużo czasu. Po raz kolejny przy dużej porcji tego rodzaju dokumentacji będzie to wielce żmudne - przeczytaj więcej.

Zleć to ekspertom

W przypadku większej porcji papierów do likwidacji prosty domowy kominek może nie sprostać wyzwaniu. Jednak istnieją firmy, które trudnią się owego typu zagadnieniami codziennie. Mają właściwe oprzyrządowanie oraz kwalifikacje żeby zdziałać, aby nasze zaświadczenia nie wpadły w niewłaściwe ręce. Ich postępowanie niszczenia jest znacznie bardziej złożony. Używają do tego fabrycznych sprzętów a uzyskane paski tasują z makulaturą i dostarczają do punktów recyclingu. Dzięki owemu procesowi nie ma mowy o zużyciu papierów przez osoby trzecie. A zresztą o to w tym wszystkim chodzi.
Pomimo, że jeszcze więcej spraw robimy za pośrednictwem komputera to dalej nie redukuje ilości danych jakie drukujemy. Nie do wszelkich urzędów da się przekazać dokumenty drogą elektroniczną, nie zapominając o nakazu przechowywania w archiwum np. zeznań podatkowych. Toteż należałoby na bieżąco usuwać nieprzydatną dokumentację żeby nie utonąć w bezmiarowi makulatury.